Er du travel, effektiv eller PRODUKTIV?


Hva er forskjellen?

Travel: En person som har mye å gjøre, føler at en har dårlig tid.

Effektiv: En person som får tingene gjort raskt. 

Produktiv: En person som skaper resultater/verdier.

 

Hva kjennetegner de som er produktive?

  • De når målene sine
  • De vet hva de skal gjøre hver dag og hvorfor de gjør det
  • De vet hva som er bortkastet tid og slutter å gjøre ting som ikke er viktige nok
  • De har klare prioriteringer for bedriften sin og de ansatte vet hva disse er
  • De er flinke til å gi tilbakemeldinger til sine ansatte
  • De har en klar retning for bedriften sin
  • De justerer underveis om nødvendig
  • De velger bort oppgaver som ikke er viktige nok akkurat nå
  • De er rågode på å PRIORITERE
  • De finner seg støttespillere og søker alltid etter å lære nye ting


Hvordan kan DU være mer produktiv?

  • Kutt ut ting som ikke er viktige nok akkurat nå
  • Ha klare mål. Vit hva det er du ønsker å oppnå og hvorfor
  • Vær systematisk. Jobb hver eneste dag med ting som fører deg mot målet og kutt ut det som ikke gjør det  
  • Planlegg dagen eller finn din måte å jobbe på som hver dag fører deg nærmere målet
  • Vær fokusert på oppgaven du holder på med. Ikke hopp fra det ene til det andre
  • Bli klar over hva som stjeler tiden din, få bort støy og hold fokus hele dagen
  • Prioriter
  • Ta pauser innimellom. Stopp opp og juster om nødvendig