7 tips til en skikkelig god neste uke

 

 

Dagene går og ”plutselig” er det fredag.
Har du fått gjort det du skulle denne uken eller sitter du igjen med en følelse av at du bare har gjort en brøkdel av det du hadde tenkt? 

Du har jobbet masse og hardt, men synes ikke du ser nok resultater. 

Vi har en tendens til å gi oss selv ALTFOR mange ting som skal gjøres i løpet av en uke, og når fredagen kommer så er vi ikke fornøyd. 

Du må være bevisst på måten du jobber på og konsekvent se på vanene/uvanene/rutinene dine. 

HER ER 7 TIPS TIL EN SKIKKELIG GOD NESTE UKE:

  1. Vær krystallklar på hva du IKKE skal gjøre neste uke.
    Skriv ned 3 ting som du gjorde denne uken som var fullstendig bortkastet/som ikke gikk bra/som ikke fungerte/som du absolutt ikke skal gjøre igjen.

  2. Vær krystallklar på hva du VIL gjøre neste uke.
    Skriv ned 3 ting som du gjorde BRA denne uken og som du VIL gjøre igjen.

  3. Bruk tid søndags ettermiddag/kveld til å planlegge uken du har foran deg.
    - Sett deg et ukemål.
    - Bestem deg for de 3 prioriterte områdene du skal ha fokus på for å nå ukemålet. 

  4. Si fra til dine ansatte hva du vil de skal ha fokus på neste uke.
    Det er enkle ting du som bedriftseier kan gjøre for at folkene dine skal bidra enda mer.
    Vær klar på hva du vil at de skal jobbe mest med.

  5. Ha fokus på 1 ting av gangen.
    Slutt å multitaske – gjør en ting om gangen.
    Start med 1 oppgave og gjør deg ferdig med den.

  6. Gjør de 3 viktigste tingene FØRST på dagen.
    Ikke åpne e-posten eller internett.
    Viktigst = Først.

  7. Si NEI oftere.
    Si nei til ting som ikke tar deg til målet.
    Velg bort ting som ikke er del av dine prioriteringer.

 

Planlegg slik at du kommer i mål og at du faktisk får gjennomført for da vil du neste fredag ha en god grunn til å være fornøyd!




Kjenner du noen som virkelig trenger å høre dette? Klikk her for å dele innlegget.