
Røkke, du og jeg
Om du treffer Røkke i en heis en dag, klarer du å forklare Forretningsideen din i løpet av en kort heistur før han smetter ut av døren?
Når du skal konkretisere forretningsideen din skal du kunne beskrive den slik at ”hvem som helst” raskt skal kunne forstå hva du skal levere.
Det kan være til en kunde, samarbeidspartner, leverandør, ansatte, investorer, banker, familien din og andre du kjenner.
Og det er ikke enkelt.
Mange bedriftseiere og de som starter for seg selv strever med å beskrive forretningsideen sin i korte trekk.
Du klarer det på 30 minutter, men ikke på 30 sekunder.
Testen er om du treffer Røkke i en heis en dag, klarer du å forklare hva du gjør i løpet av en kort heistur?
Jeg traff Røkke i heisen og skulle gjøre akkurat det.
Se denne for å høre hvordan det gikk!
HER ER 3 TING DU SKAL HA MED I BESKRIVELSEN AV FORRETNINGSIDEEN DIN
For å konkretisere forretningsideen din start med en overordnet beskrivelse. Skriv ned, forklar og ta med 3 ting:
- Forklar problemet/utfordringen som din kunde har.
- Forklar løsningen.
Hvordan du med ditt produkt/tjeneste løser problemet/utfordringen til din kunde. - Forklar hva løsningen din betyr for kunden.
Hva er sluttresultatet av produktet/tjenesten din.
Og å spisser og spisser du slik at du raskt kan forklare den til andre.
Setter du pris på dette innlegget? Kan du like på Facebook.